خواص گیاه نعناع برای پوست، مو و سلامت - آموزش پرورش نعناع | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص گیاه نعناع برای پوست، مو و سلامت - آموزش پرورش نعناع | پزشکی


گیاه نعناع یک گیاه کوچک با بویی عالی است که به شتابپرورش می‌کند و دارای مزایای خیلیی است. رشد ومراقبت آن در منزل قادراست حیوانات و حشراتی همانند مورچه و مگس را از شما دور کند. مزایای این گیاه برای تندرستی باورنکردنی است.

  1. گیاه نعناع و گوارش:

نعناع برای هضم و سیستم گوارشی انسان عافهرست. برگ‌های آن با آنتی اکسیدان‌ها و مواد غذایی پر شده که برای شکم و سیستم گوارشی خیلی مناسب است. بوی نعناع قادراست به فعال شدن غدد بزاقی یاری کند.

این غدد آنزیم‌های گوارشی را تولید می‌کنند که برای هضم الزامی هستند. آن‌ها عضلات شکمی را آزاد می‌کنند و بنابراین اقبال اسپاسم معده و سوءهاضمه کم شدن نمایان می‌کند.

  1. نعناع برای کم شدن سردرد:

عطر طبیعی و تازه نعناع معالجه سریع و اثربخشی برای وضعیت تهوع و سردرد است. این یک ماده تسکین دهنده و آرام قسمت طبیعی است که قادراست تنها با مالش روغن نعناع بر روی پیشانی یا بینی ، سردرد را کم شدن دهد.

  1. نعناع یک ضد احتقان عالی

بوی قوی نعناع قادراست بینی، گلو و ریه‌های شما را به مناسبی پاک کند.اگر بیشتر سرفه می‌نمایید، بوی نعناع قادراست برای پاکسازی گلو و تسکین آن عالی باشد. نعناع همینطور دارای فایده آنتی باکتریایی و ضد التهابی است که قادراست به تسکین التهاب دستگاه تنفسی یاری کند. آشامیدن چای نعناع قادراست برای احتقان شما عالی باشد.

  1. برطرف کردن خستگی با نعناع

بوی نعناع امکان پذیر است برای عملکرد مغز شما الزامی باشد زیرا یک محرک طبیعی است. بو کردن نعناع به شما یاری می‌کند استرس و افسردگی کمتری داشته باشید زیرا جسم و ذهنتان را آرام می‌کند.

بوی حاصل از نعناع میزان خیلی اندکی از سروتونین در مغز تولید می‌کند. درنتیجه وقتی که مغز یا احساس شما به یک محرک طبیعی احتیاج داشت، یک حمام گرم با اندکی برگ نعناع بگیرید.

  1. مواظبت از پوست با یاری نعناع

نعناع نه تنها قادراست به حل مسائل تندرستی یاری کند بلکه برای پاکسازی جوش صورت، تسکین خارش پوست و دفع مواد مضر سودمند است. شما می‌توانید از آن برای معالجه جای گزش حشره، نیش پشه ، زنبور سرخ، زنبور و زنبور عسل مصرف نمایید.

برگ نعناع لبریز از آنتی اکسیدان‌هایی است که به پوست شما درخشش طبیعی می‌قسمتد. خصوصیات ضد التهابی و آنتی باکتریایی نعناع قادراست آکنه پوست شما را پاک کند.

  1. کم شدن وزن با استفاده نعناع

با افزودن اندکی نعناع به رژیم خوراکی خود می‌توانید سریع‌تر لاغر شوید و در برنامه کم شدن وزن خود به موفقیت برسید زیرا همانطور که می‌دانید نعناع یک محرک طبیعی است که به برانگیختن انزیم‌های گوارش یاری می‌کند. این آنزیم‌های گوارشی مواد غذایی مورد احتیاج را از خوراکی جذب می‌کند اما چربی را استفاده می‌کند و آن را به انرژی تبدیل می‌نماید.

  1. خوب شدن آسم با نعناع

از آنجایی که نعناع قادراست دستگاه تنفسی را پاکسازی کند، مصرف منظم آن برای تمام مردمی که آسم دارند خیلی سودمند است. نعناع همینطور شامل رزمارینیک اسید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند.

  1. گیاه نعناع و بهداشت دهان

نعناع خصوصیات آنتی باکتریایی و ضد التهابی بی‌شماری دارد. به همین خاطر برای بهداشت دهان خیلی سودمند است زیرا ازپرورش باکتری‌های زیان آور در داخل دهان پیشگیری می‌کند. همینطور نعناع بوی بد دهان را از بین می‌برد. تنها کاری که بایست انجام دهید این است که برگ نعناع را به طور مستقیم روی دندان و لثه خود بمالید یا برگ آن را برای چند دقیقه بجوید.

  1. خصوصیات ضدسرطان نعناع

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که نعناع قادراست از بروز بعضی سرطان‌های ویژه پیشگیری کند.

رشد نعناع در خانه

چگونه گیاه نعناع را رشد دهیم؟

نعناع یکی از گیاهانی است که خیلی آسانپرورش می‌کند. این گیاه بر روی سیستم‌های ریشه‌ایپرورش می‌کنند زیرا برگ‌های جدید آن در امتداد ریشه‌ها جوانه می‌زند.

اگرچه گیاه نعناع قادراست یک گیاه فراران باشد امامراقبت آن به دور از دیگر گیاهان سودمند خواهد بود. برای رشد نعناع تنها چیزی که شما احتیاج دارید یک ظرف نگهدارنده آب است که ۱۲ تا ۱۶ اینچ عرض داشته باشد و با خاک نیز پوشیده شده باشد. شما می‌توانید نعناع را با برش یک شاخه کوچک از گیاه موجود یا خرید نهال بکارید.

هر دو شیوه عافهرست اماپرورش نعناع توسط دانه‌های آن اندکی سخت است. مناسبتر است گیاه نعناع را در آشپزخانهمراقبت نمایید تا بتوانید از برگ‌های آن برای آشپزی نیز بهره مند شوید.

خاک گیاه نعناع بایست مرطوب باشد. وقتی که می‌خواهید گیاه را هرس نمایید مناسبتر است از بالا اینکار را انجام دهید تا برگ‌های زیادتری در اطراف آنپرورش کند. اینکار به شما یاری‌ می‌کند گیاهی با برگ‌های بیشتر داشته باشید.

برای خشک کردن نعناع مناسبتر است آن را از ساقه آویزان نمایید یا بر روی یک میزان صاف و ممیزان بچینید.

چگونه از نعناع مصرف کنیم؟

شما می‌توانید نعناع را برای موارد متفاوتی مصرف نمایید.

بوی نعناع برای پخت و پز و در موارد متفاوتی همانند مرغ، ماهی، گوشت و دیگر پروتئین‌ها عالی است. شما می‌توانید از برگ‌های آن در سالاد نیز مصرف نمایید. مناسبترین شیوه استفاده این گیاه در آشامیدنی‌هایی همانند چای نعناع، کوکتل‌ها و لیموناد‌های خوشمزه است.

همانطور که قبلا نیز ذکر شد شما می‌توانید برگ نعناع را بجوید تا دهان خوشبوتری داشته باشید. برای جای گزش حشرات نیز مناسبتر است روغن نعناع روی آن بمالید.